تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/06 - 09:03
کد خبر: 508821

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

انقلابی کارآمد/ از یک یا علی تا ایران قوی

انقلابی کارآمد/ از یک یا علی تا ایران قوی

مطبوعات امروز کشور به موضوعات مختلفی پرداختند که مهم ترین آن دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در عید سعید غدیر با هزاران نفر از هموطنان بود که در پیشخوان خود عرضه کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه در عید سعید غدیر در دیدار هزاران نفر از هموطنان، واقعه غدیر را زمینه‌ساز استمرار حاکمیت اسلامی و تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و با اشاره به برخی فضائل امیرمؤمنان(ع)، تأکید کردند: مردمی بودن نظام اسلامی و اعتقاد به تأثیر حضور فردفرد مردم در سرنوشت کشور را از مولای خود آموخته‌ایم. روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع  و موضوعات مهم دیگر نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر آغاز کرد: جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد سرنوشتش را دیگران بنویسند

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقه‌مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

رهبر انقلاب با تبریک «عیدالله الاکبر» به همه ملت ایران و مسلمانان جهان، برگزاری جشن‌های مردمی عید شریف غدیر در معابر عمومی را ابتکاری بسیار خوب خواندند و مأیوس شدن کافران از شکست دادن اسلام را تعبیر بسیار برجسته قرآن در موضوع عید غدیر و اعلام خلافت و ولایت امیرمؤمنان(ع) برشمردند.

تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است

ایشان تداوم حاکمیت سیاسی اسلام در پرتو فرمان پروردگار مبنی بر ابلاغ جانشینی و امامت امیرمؤمنان از زبان مبارک پیامبر(ص) را علت ناامیدی کفار دانستند و افزودند: تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است.

رهبر انقلاب، مقام امامت را از مهم‌ترین شئون انبیای الهی و بالاتر از مقام رسالت خواندند و افزودند: در رسالت، پیامبران، فرامین الهی را برای مردم بیان می‌کنند اما در شأن امامت، پیامبر فرامین الهی را در دل و اندیشه و عمل و کارکرد مردم جاری می‌سازد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای استمرار حاکمیت اسلامی در پرتوی امامت و ولایت را باعث تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و گفتند: هدف از تلاش و مبارزات ۲۵۰ ساله ائمه که برخی بزرگان شیعه نیز بعدها دنبال کردند و در عصر حاضر با مجاهدت‌های امام راحل و ملت ایران ادامه یافت، حاکمیت اسلام بود که منجر به گسترش زیست اسلامی در جامعه می‌شود.

در ادامه وطن امروز نوشت: یک انقلابی کارآمد

رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز در عید سعید غدیر در دیدار هزاران نفر از هموطنان، واقعه غدیر را زمینه‌ساز استمرار حاکمیت اسلامی و تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و با اشاره به برخی فضایل امیر مومنان(ع) تأکید کردند: مردمی بودن نظام اسلامی و اعتقاد به تأثیر حضور فرد فرد مردم در سرنوشت کشور را از مولای خود آموخته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رای فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقه‌مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

رهبر انقلاب با تبریک «عیدالله الاکبر» به همه ملت ایران و مسلمانان جهان، برگزاری جشن‌های مردمی عید شریف غدیر در معابر عمومی را ابتکاری بسیار خوب خواندند و مأیوس شدن کافران از شکست دادن اسلام را تعبیر بسیار برجسته قرآن در موضوع عید غدیر و اعلام خلافت و ولایت امیر مومنان(ع) برشمردند.

ایشان تداوم حاکمیت سیاسی اسلام در پرتو فرمان پروردگار مبنی بر ابلاغ جانشینی و امامت امیر مومنان از زبان مبارک پیامبر(ص) را علت ناامیدی کفار دانستند و افزودند: تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است.

رهبر انقلاب مقام امامت را از مهم‌ترین شئون انبیای الهی و بالاتر از مقام رسالت خواندند و افزودند: در رسالت، پیامبران، فرامین الهی را برای مردم بیان می‌کنند اما در شأن امامت، پیامبر فرامین الهی را در دل، اندیشه، عمل و کارکرد مردم جاری می‌کند.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: مشارکت بالا و انتخاب اصلح ایران را سرافراز می‌کند

امامت، حاکمیت و گسترش
زیست اسلامی

رهبر انقلاب با تبریک «عیدالله الاکبر» به همه ملت ایران و مسلمانان جهان، برگزاری جشن‌های مردمی عید شریف غدیر در معابر عمومی را ابتکاری بسیار خوب خواندند و مأیوس شدن کافران از شکست دادن اسلام را تعبیر بسیار برجسته قرآن در موضوع عید غدیر و اعلام خلافت و ولایت امیرمؤمنان(ع) برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استمرار حاکمیت اسلامی در پرتو امامت و ولایت را باعث تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و گفتند: هدف از تلاش و مبارزات ۲۵۰ ساله ائمه که برخی بزرگان شیعه نیز بعدها دنبال کردند و در عصر حاضر با مجاهدت‌های امام راحل و ملت ایران ادامه یافت، حاکمیت اسلام بود که منجر به گسترش زیست اسلامی در جامعه می‌شود.

تبیین فضائل مولای متقیان

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دوم سخنان‌شان، همه فضائل حضرت علی(ع) را در اوج خواندند و با استناد به نهج‌البلاغه، «یقین و عاری بودن از ذره‌ای یأس و شک و تردید»، «حساس بودن به تک تک آحاد مردم با هر دین و آیین»، «عدالت غیر قابل توصیف»، «فریب نرمش‌های ظاهری دشمن را نخوردن و هوشیاری کامل در مقابل او» را از فضیلت‌های بسیار برجسته امام علی بن ابی‌طالب(ع) برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اعتقاد عمیق به مردمی بودن حکومت و حقوق متقابل مردم و حاکم را از فضائل امیرمؤمنان خواندند و گفتند: مردمی بودن کامل نظام اسلامی را از مولای خود و آیات قرآنی آموخته‌ایم اما برخی‌ها به غلط می‌گویند جمهوری اسلامی، انتخابات، دموکراسی و مردم‌سالاری را از غربی‌ها یادگرفته است.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: ایران سرافراز با مشارکت حداکثری

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در عید سعید غدیر در دیدار هزاران نفر از هموطنان، واقعه غدیر را زمینه‌ساز استمرار حاکمیت اسلامی و تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و با اشاره به برخی فضایل امیرمومنان(ع)، تاکید کردند: مردمی بودن نظام اسلامی و اعتقاد به تاثیر حضور فرد فرد مردم در سرنوشت کشور را از مولای خود آموخته‌ایم.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تاکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقه مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

 مقام امامت از مهم ترین شئون انبیای الهی و بالاتر از مقام رسالت است

رهبر انقلاب با تبریک «عیدالله الاکبر» به همه ملت ایران و مسلمانان جهان، برگزاری جشن‌های مردمی عید شریف غدیر در معابر عمومی را ابتکاری بسیار خوب خواندند و مأیوس شدن کافران از شکست دادن اسلام را تعبیر بسیار برجسته قرآن در موضوع عید غدیر و اعلام خلافت و ولایت امیرمومنان(ع) برشمردند.

ایشان تداوم حاکمیت سیاسی اسلام در پرتو فرمان پروردگار مبنی بر ابلاغ جانشینی و امامت امیرمومنان از زبان مبارک پیامبر(ص) را علت ناامیدی کفار دانستند و افزودند: تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است.

رهبر انقلاب، مقام امامت را از مهم ترین شئون انبیای الهی و بالاتر از مقام رسالت خواندند و افزودند: در رسالت، پیامبران، فرامین الهی را برای مردم بیان می‌کنند اما در شأن امامت، پیامبر فرامین الهی را در دل و اندیشه و عمل و کارکرد مردم جاری می‌سازد.

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: کارآمدی؛ ویژگی مهم فرد اصلح

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح عید سعید غدیر در دیدار هزاران نفر از هموطنان، واقعه غدیر را زمینه‌ساز استمرار حاکمیت اسلامی و تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و با اشاره به برخی فضائل امیرمؤمنان(ع)، تأکید کردند: مردمی بودن نظام اسلامی و اعتقاد به تأثیر حضور فردفرد مردم در سرنوشت کشور را از مولای خود آموخته‌ایم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقه‌مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

رهبر انقلاب با تبریک «عیدالله الاکبر» به همه ملت ایران و مسلمانان جهان، برگزاری جشن‌های مردمی عید شریف غدیر در معابر عمومی را ابتکاری بسیار خوب خواندند و مأیوس شدن کافران از شکست دادن اسلام را تعبیر بسیار برجسته قرآن در موضوع عید غدیر و اعلام خلافت و ولایت امیرمؤمنان(ع) برشمردند.

ایشان تداوم حاکمیت سیاسی اسلام در پرتو فرمان پروردگار مبنی بر ابلاغ جانشینی و امامت امیرمؤمنان از زبان مبارک پیامبر(ص) را علت ناامیدی کفار دانستند و افزودند: تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است.رهبر انقلاب، مقام امامت را از مهم‌ترین شئون انبیای الهی و بالاتر از مقام رسالت خواندند و افزودند: در رسالت، پیامبران، فرامین الهی را برای مردم بیان می‌کنند اما در شأن امامت، پیامبر فرامین الهی را در دل و اندیشه و عمل و کارکرد مردم جاری می‌سازد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استمرار حاکمیت اسلامی در پرتوی امامت و ولایت را باعث تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و گفتند: هدف از تلاش و مبارزات ۲۵۰ ساله ائمه که برخی بزرگان شیعه نیز بعدها دنبال کردند و در عصر حاضر با مجاهدت‌های امام راحل و ملت ایران ادامه یافت، حاکمیت اسلام بود که منجر به گسترش زیست اسلامی در جامعه می‌شود.

جوان نوشت: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقه‌مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

رهبر معظم انقلاب با تبریک «عیدالله الاکبر» به همه ملت ایران و مسلمانان جهان، برگزاری جشن‌های مردمی عید شریف غدیر در معابر عمومی را ابتکاری بسیار خوب خواندند و مأیوس‌شدن کافران از شکست‌دادن اسلام را تعبیر بسیار برجسته قرآن در موضوع عید غدیر و اعلام خلافت و ولایت امیرمؤمنان (ع) برشمردند. ایشان تداوم حاکمیت سیاسی اسلام در پرتو فرمان پروردگار مبنی بر ابلاغ جانشینی و امامت امیرمؤمنان (ع) از زبان مبارک پیامبر (ص) را علت ناامیدی کفار دانستند و افزودند: تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است.

رهبرمعظم انقلاب، مقام امامت را از مهم‌ترین شئون انبیای الهی و بالاتر از مقام رسالت خواندند و افزودند: در رسالت، پیامبران، فرامین الهی را برای مردم بیان می‌کنند، اما در شأن امامت، پیامبر فرامین الهی را در دل و اندیشه و عمل و کارکرد مردم جاری می‌سازد.

جام جم نوشت: فراخوان برای سرافرازی ایران

رهبر انقلاب با تبریک «عیدا...الاکبر»به همه ملت ایران ومسلمانان جهان،برگزاری جشن‌های مردمی عیدشریف غدیر درمعابر عمومی را ابتکاری بسیار خوب خواندند و مأیوس‌شدن کافران از شکست‌دادن اسلام را تعبیر بسیار برجسته قرآن در موضوع عید غدیر و اعلام خلافت و ولایت امیر مومنان(ع) برشمردند. ایشان تداوم حاکمیت سیاسی اسلام در پرتو فرمان پروردگار مبنی بر ابلاغ جانشینی و امامت امیر مومنان از زبان مبارک پیامبر(ص) را علت ناامیدی کفار دانستند و افزودند: تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است.

در ادامه همشهری نوشت: یک یا علی تا ایران قوی

شیعیان علی سنگ تمام گذاشتند و بار دیگر در روز غدیر دور هم جمع شدند تا این عید را در تاریخ ایران ماندگار کنند. سومین سال است که تهران برای عید غدیر آراسته می‌شود و اسباب همنشینی‌‌شیعیان را در این روز ماندگار مهیا می‌کند. امسال مسیر مهمانی 10کیلومتری غدیر از میدان آزادی تا خیابان دماوند تقاطع بزرگراه امام علی(ع) کلید خورد و جمعیت میلیونی برای حضور در تجمع عشاق علی خود را به مسیرهای تعیین شده رساندند.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: کارآمد با کابینه انقلابی

واقعه غدیر را زمینه‌ساز استمرار حاکمیت اسلامی و تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و با اشاره به برخی فضائل امیرمومنان(ع)، تاکید کردند: «مردمی بودن نظام اسلامی و اعتقاد به تاثیر حضور فردفرد مردم در سرنوشت کشور را از مولای خود آموخته‌ایم.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری متن کامل بیانات ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمدلله رب العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّة الله فی الارضین. الحمدلله الّذی جعلنا من المتمسّکین بولایة علیّ بن ابی‌طالب امیرالمومنین و الائمّة المعصومین (علیهم‌السّلام).

عید سعید غدیر را تبریک عرض می‌کنم به همه‌ شما حضار محترم و به همه‌ ملت ایران و به همه‌ مسلمانان عالم؛ چون عید غدیر با معنای درست و برجسته‌ای که از آن می‌شود کرد، متعلق به همه‌ مسلمانان است؛ همه‌ عالم اسلام باید عید غدیر را گرامی بدارند، و به معنای واقعی کلمه «عیدالله‌الاکبر» است.

از اینکه مردم عزیز ما این عید شریف را به شکل مردمی برگزار می‌کنند، در خیابان‌ها، در مسیرهای طولانی برای عید غدیر جشن می‌گیرند، صمیمانه تشکر می‌کنم؛ ابتکار مردمی بسیار خوبی است. این روزها از طرفی حدود چهلم شهیدان خدمت است که طبعا یاد این عزیزان را برای ملت ایران تازه می‌کند؛ از طرفی هم شور و شوق انتخاباتی در بین مردم مطرح است؛ ایام حساسی است که مصادف شده با این عید سعید، عید سعید غدیر و بایستی همه‌ ما از خدای متعال توفیق بخواهیم که بتوانیم کار خودمان را بر طبق وظیفه انجام بدهیم.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جلیلی: به روستاها بروید و صدای ما را به آنها برسانید
تشکر سردار منتظرالمهدی از نامزدهای انتخابات برای ادای احترام به «شهدای جمهور پلیس»
دختر پاراکماندار ایران نایب قهرمان شد
سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد
افتتاح نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ +عکس
تجمع خانواده اسرا در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
بازی فاجعه‌آمیز ایتالیا و باخت نیمه اول به سوئیس
باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است
امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ تیر ۱۴۰۳
انفجار در مرکز ژاپن
دولت آینده همسو با شهید آیت‌الله رئیسی روی کار بیاید
اعطای پایه‌های تشویقی و پژوهانه به سردبیران نشریات علمی
فیلم/ شهادت کودک ۹ ساله فلسطینی بر اثر سوءتغذیه(۱۶+)
منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی با ۲۰ ماهواره پرتاب می‌شود
چند نکته در مورد مناظره جنجالی بایدن و ترامپ
تسلیت جلیلی در پی شهادت دو سرباز حین انتقال صندوق‌های رأی
افزایش دقت در امتیازدهی به رتبه‌ معلمان
تقدیر از عربستان برای همراهی در برگزاری انتخابات حجاج ایرانی
شانس ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی ۵۰ - ۵۰ است
پیشنهاد اغواکننده پاری‌سن‌ژرمن برای جذب یامال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top